مراحل و نحوه تعویض بند ساعت مچی
مراحل و نحوه تعویض بند ساعت مچی

در سری مقالات آموزشی تعمیرات ساعت به آموزش مراحل و نحوه تعویض بند ساعت مچی خواهیم پرداخت و با چگونگی تعویض بند ساعت آشنا خواهیم شد. این مطلب جذاب و کاربردی از مجله می نت میتواند نقطه عطفی برای آمادگی بیشتر به یادگیری تخصص تعمیرات ساعت باشد. البته که این مورد کار سختی نبوده و با رعایت برخی نکات، قادر به انجام کار حتی در منزل نیز خواهید بود. پس با ادامه ی مطلب با ما همراه باشید تا بدانیم چگونه بند ساعت را تعویض کنیم؟ قبل از اینکه به ادامه ی مطلب برویم، باید دوباره اشاره کنیم که انواع بند ساعت مچی ، گونه های مختلفی هستند و اغلب جداسازی آنها به یک شکل است، تعویض بند استیل ساعت، تعویض بند ساعت چرمی و … را میتوان با یک الگو نیز پیروی کرد.

چگونگی تعویض بند استیل و چرم ساعت مچی

نعویض بند استیل و چرم ساعت مچی

چگونگی تعویض بند ساعت مچی

مرحله اول: فراهم کردن وسایل مورد نیاز

مراحل و نحوه تعویض بند ساعت مچی ، رمز خاصی نداشته و کافی است دو کار مهم از قبل انجام دهید. همانطور که میدانید انجام تعمیر یا تغییرات بر روی هر جسمی نیازمند ابزار لازمه است. تعویض بند استیل یا چرم ساعت مچی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و شما باید یک سری وسایل ساده را فراهم کنید. پیشنهاد ما در می نت مهیا کردن یک چاقوی نوک تیز و یک پارچه ی نرم یا پنبه است. همین دو ابزار کافی است تا شما همانند یک تکنسین ساعت اقدام به تعویض بند ساعت خود کنید.

مرحله دوم: تعویض بند ساعت مچی

چگونه بند ساعت را تعویض کنیم

در این مرحله باید با چاقوی خود پین بند فلزی یا چرم ساعت مچی را از آن جدا کرده که قبل آن توصیه میکنیم، صفحه ساعت خود را روی همان پارچه یا پنبه ای که تهیه کرده اید قرار دهید تا آسیبی به آن وارد نشود. پس از آنکه ساعت را روی یک پارچه و سطح صاف قرار دادیم، حالا میتوانیم با اعمال کمی فشار که به کنار ضامن می آوریم، بند را از ساعت جدا کنیم. در آخر پین بند را درون بند جدید قرار داده و آن را سر جای خود قرار میدهیم.

به همین راحتی توانستیم چگونگی تعویض بند ساعت را فرا بگیریم.

سخن پایانی

در این مطلب خیلی مختصر و ساده سعی کردیم تا شما را با مراحل و نحوه تعویض بند ساعت مچی آشنا کنیم تا اگر اقدام به خرید ساعت مچی کردید و بعد از مدتی خواستید بند آن را تعویض کنید، خیای راحت خودتان با یک سری ابزار لازم این کار را بدون هزینه انجام دهید.