بررسی تاریخچه ساخت ساعت جی شاک
تاریخچه ساعت جی شاک

تاریخچه ساعت جی شاک، یکی از تاثیر گذار ترین تاریخچه هایی است که نشان دهنده داشتن پشتکار و اراده محکم برای رسیدن به نتیجه دلخواه است. ساعت های جی شاک از ابتدای راه خود تا به امروز تبدیل به نمادی برای دوام، استحکام و مقاومت در برابر ضربه ها شده اند. تا دهه هفتاد میلادی چیزی به اسم ساعت های مقاوم و ضد ضربه وجود نداشت و شندین همچین کلماتی در کنار ساعت می توانست موجب خنده شنوندگان بشود.

در این دهه و دهه های پیشین، ساعت ها به عنوان وسایلی شناخته می شدند که می توانستند با یکبار افتادن کاملا بشکنند و جز ضعیف ترین اکسسوری ها شناخته می شدند، اما با به وجود آمدن مجموعه G-shock این باور ها کاملا به فراموشی سپرده شدند و درهای جدیدی را به روی صنعت ساعت سازی جهانی گشودند.

در ادامه این مقاله شما را با تاریخچه ساعت جی شاک، شروع تولد اولین سری از ساعت های جی شاک، چگونگی تولید و موفقیت اولین ساعت این مجموعه، سیر تکاملی ساعت های برند نام برده از ابتدا، تحولاتی که ممکن است در آینده در کنار برند ساعت جی شاک رخ بدهد و چگونگی تاثیر گذاری ساعت های جی شاک در صنعت ساعت سازی آشنا می کنیم بنابراین با می نت واچ گالری در این مقاله همراه باشید.

بررسی تاریخچه ساعت مچی جی شاک

آشنایی با تاریخچه ساعت مچی جی شاک – شروع تولد اولین جی شاک

تاریخچه ساعت مچی جی شاک با طرحی شروع شد که مهندس شرکت کاسیو Kikuo Ibe در یک جلسه ارائه داد و این طرح تنها شامل یک متن بود”یک ساعت بادوام که حتی در صورت افتادن هم نمی شکند.” این طرح هنگامی به ذهن این مهندس ژاپنی رسید که در حال کار کردن در اتاقش چشمش به یک ساعت شکسته که بر روی زمین افتاده بود، خورد و از همان موقع این ایده در ذهنش جرقه زد. با وجود اینکه در آن زمان این ایده بسیار برای ساعت های ظریف آن دوران جسورانه بود، توسط شرکت پذیرفته شد و تبدیل به یکی از حیاتی ترین لحظات تاریخچه ساعت مچی جی شاک شد، پس از آن یک تیم سه نفره به اسم “تیم سرسخت” در همان روز تشکیل شد.

چشم انداز این طرح در آن زمان عقل سلیم را به چالش می کشید اما این تیم سه نفره پا پس نکشیدند و با تلاش و پشتکار تحقیقات خود را از نقطه اول آغاز کردند، اولین تحقیقاتشان مربوط به پر کردن کل ساعت با مواد انعطاف پذیر و نرم بود که متاسفانه کاملا با شکست مواجه شد و نه تنها نتوانست جلوی شکستگی ساعت را بگیرد بلکه اندازه ساعت را بیش از حد بزرگ می کرد. در آن زمان دوره آزمون و خطا به صورت مداوم برای این تیم سه نفره ادامه یافت.

پیدایش ساعت gshock

ساعت جی شاک ساخت کجاست؟

ساعت جی شاک ساخت کجاست؟ در جواب این سوال باید بگوییم ساعت های جی شاک یک کالکشن محبوب از برند کاسیو است که امروزه تبدیل به یکی از بزرگ ترین برند های ساعت سازی ژاپن و تمام دنیا شده است. این برند ژاپنی با قدمت طولانی خود و با استفاده از تجربه های غنی ساعت سازی توانسته شهرت بسیاری را در صنعت ساعت سازی کسب کند.این ساعت ها در ژاپن، چین و تایلند ساخته می شوند و دارای موتور های ژاپنی هستند. امروزه ساعت های جی شاک در سراسر دنیا طرفدالران زیادی داشته و آن را به عنوان برندی مقرون به صرفه و با کیفیت می شناسند. شما می توانید تمامی ساعت های جی شاک را با ضمانت اصالت کالا در گالری ما خریداری کنید و از این ساعت های خاص نهایت لذت را ببرید و استایل خود را به بهترین شکل ممکن ارتقا دهید.

داستان تولید ساعت جی شاک

تاریخچه ساعت جی شاک – راهی که نقطه بازگشتی نداشت

بر اساس تاریخچه ساعت جی شاک،”تیم سرسخت” در آن دوران بیش از ۲۰۰ نمونه اولیه ساختند که متاسفانه هیچ کدام نتیجه مورد انتظار را نداشتند، به نظر می رسید که توسعه در آن زمان متوقف شده است و تیم مهندسین این طرح می دانستند اگر شکست بخورند مجبور می شنوند از شرکتشان استفا بدهند،  Kikuo Ibeدر اخرین روز هایی که فرصت داشتند این طرح را عملی کنند کاملا به بن بست خورده بودند و نمی توانستند چیزی به شرکت ارائه بدهند.

هنگامی که به یک پارک رفته بود چند بچه را در حال بازی کردن با یک توپ لاستیکی دید و در همان زمان ایده معجزه آسایی که تاریخچه ساعت جی شاک را متحول کرد به ذهنش رسید.

تاریخچه تولید ساعت جی شاک – لحظه وقوع معجزه

تاریخچه تولید ساعت جی شاک از همین ایده شروع به شکوفایی کرد، ایده ای که به ذهن این مهندس رسیده بود این بود که “ساعتی که درون یک توپ لاستیکی شناور است حتی در برابر شدید ترین ضربه ها می تواند مقاومت کند” و این کشف موفقیت آمیز کلید ساخت ساعت های G-shock بود، قلب ساعت در این ایده درون یک ساختار توخالی قرار می گیرد که به نظر می رسد در هوا معلق است. با استفاده از این ایده اولین ساعت جی شاک به نام DW-5000C تولید شد.

ساعت G-shock ساخت کجاست

آشنایی با تاریخچه جی شاک – موفقیت اولین ساعت این مجموعه

در سال ۱۹۸۳ اولین ساعت جی شاک با نام DW-5000C تولید شد و اساسی ترین لحظه تاریخچه جی شاک را به همراه خود رقم زد. طراحی نمادین هشت ضلعی این ساعت بدون هیچ تزئینات اضافی در کنار مقاومت مثال زدنی راهی است که جی شاک هنوز هم از آن در طراحی های ساعت خود استفاده می کند.این نقطه از تاریخ برای این برند نشان دهنده تلاش ها و اراده یک مهندس است که با پشتکار ایده های خود را به ثمر رساند و باعث شروع نقطه مبدا جی شاک شد.

داستان ساعت های G-shock

تاریخچه ساعت Gshock – سیر تکامل ساعت های جی شاک از ابتدا

تاریخچه ساعت Gshock دارای فراز و نشیب های بسیار زیادی است و این مجموعه ساعت سازی در طول زمان های مختلف توانسته تمامی دوست داران ساعت را با محصولات خود متحیر کند. در ادامه به صورت خلاصه وار سیر تکاملی و تاریخچه ساعت G-shock را به شما توضیح میدهیم.

  • در سال ۱۹۸۳ جی شاک اولین ساعت خود به نام DW-5000C را تولید کرد.
  • در سال ۱۹۸۴ این مجموعه ساعتی به نام WW-5300C را خلق کرد که می توانست در دمای -۳۰ درجه C به درستی کار کند.
  • در سال ۱۹۸۹ در تاریخچه جی شاک اولین ساعت مدل آنالوگ دیجیتال با ساختاری مقاوم و ضد ضربه به نام AW-500 در مجموعه جی شاک تولید شد.
  • در سال ۱۹۹۳ جی شاک اولین ساعت غواصی خود که میتوانست تا عمق ۲۰ بار (۲۰۰متر) در برابر فشار آب و هوا مقاومت کند را ساخت، این ساعت گواهی ISO گرفت و با نام DW_6300 شناخته میشود.
  • در سال ۱۹۹۴ اولین ساعت مجهز به نور پس زمینه LD، شب نما را ساخت که می توانست در تاریکی درخشش عالی بدهد و با نام DW_6600 شناخته میشد.
  • در تاریخچه ساعت جی شاک سال ۱۹۹۶ اولین باری بود که برند نام برده یک ساعت مقاوم با بدنه تمام فلزی را ساخت و آن را با نام MRG-100 روانه بازار کرد.
  • در سال ۱۹۹۸ اولین ساعت سولار جی شاک که با انرژی خورشیدی کار می کرد با نام DW-9300 J روانه بازار شد.
  • در سال ۲۰۰۰ جی شاک اولین ساعت رادیو کنترل خود را تولید کرد که امواج رادیویی زمانی استاندارد را با سیگنال های کالیبراسیون زمانی دریافت می کرد تا همیشه زمان سنجی دقیقی ارائه بدهد و با نام GW-100 عرضه شد.
  • در سال ۲۰۰۲ ساعتی با نام GW-300J تولید شد که علاوه بر سولار بودن دارای رادیو کنترل نیز بود.
  • در سال ۲۰۱۲ اولین ساعت هوشمندی که می توانست با بلوتوث به تلفن همراه وصل بشود را با نام GB-9600 عرضه کرد.
  • تاریخچه ساعت جی شاک در سال ۲۰۱۴ با تولید مدل GPW-1000 دوباره متحول شد، اولین ساعت جهان با دریافت سیگنال کالیبراسیون زمان امواج رادیویی در کنار داشتن GPS
  • در سال ۲۰۱۷ اولین ساعت جهان مجهز به سه سیستم اکتساب زمان را با نام GPW-2000 عرضه کرد.

تاریخچه ساعت جی شاک

تاریخچه ساعت های  G-shockچگونه در صنعت ساعت سازی تاثیر گذاشت

تاریخچه ساعت های جی شاک از همان ابتدا با تولید ساعت هایی با مقاومت های بالا توانست صنعت ساعت سازی را به طور کامل دگرگون کند، به هر حال هیچ کس فکر نمی کرد ساعت های مچی که بسیار آسیب پذیر بودند و به راحتی می شکستند بتوانند تبدیل به همچین ساعت های مقاومی بشوند.

اینگونه برند های مختلف ساعت سازی با استفاده از بعضی متد ها و راهکار هایی که جی شاک خلق کرد توانستند مقاومت ساعت های خود را بهبود ببخشند و امروزه تقریبا تمامی برند های ساعت سازی از این راهکار ها برای افزایش مقاومت ساعت های خود استفاده می کنند.همچنین جی شاک با ساخت اولین ساعت جهان که در کنار دریافت سیگنال کالیبراسیون زمان امواج رادیویی دارای GPS است توانست بار دیگر صنعت ساعت سازی را متحول کند.

داستان جی شاک

داستان ساعت جی شاک در آینده چگونه متحول می شود

آینده داستان ساعت جی شاک چگونه است؟ مطمعنا سوال خیلی از شما دوستان است، جی شاک از ابتدای تولیدات خود به یک اصل پایبند بوده است که به آن TRIPLE 10 می گفتند. این اصل برای سازندگان ساعت های جی شاک به معنی:

  1. ساعت در اثر افتادن از ارتفاع حداقل ۱۰ متری آسیبی نبیند.
  2. ساعت حداقل توان مقاومت در برابر فشار آب ۱۰ بار (۱۰۰ متری) را داشته باشد.
  3. باطری های ساعت حداقل به مدت ۱۰ سال کار کنند.

تا به امروز طبق چیزی که ما از تاریخچه ساعت مچی جی شاک فهمیده ایم، این مجموعه به این اصل خود پایبند بوده است و همواره در حال ارتقای این سه مورد، به مراتب بالاتری بوده است بنابراین میتوانیم در نظر بگیریم که هدف کمپانی ادامه همین راه باشد تا زمانی که بتوانند ساعت هایی جاودانه بسازند که گذر زمان و هر گونه آسیب خارجی نتواند هیچ گونه تاثیری در آنها داشته باشد،البته در این بین جی شاک همیشه در حال استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی ها در ساعت های خود بوده است بنابراین میتواند همیشه علاقه مندان جی شاک را با نوآوری های جدید سوپرایز کند.