جنس شیشه ساعت مچی
انواع شیشه ساعت مچی

در جواب این سوال که بهترین نوع شیشه ساعت مچی کدام است؟ باید بگوییم که با بررسی انواع شیشه ساعت مچی در می یابیم که هر ساعت مچی بسته به قیمت و کیفیت بدنه خود از یک نوع شیشه استفاده می کند. انواع شیشه به سه دسته کلی اکریلیک، مینرال یا معدنی و سافایر به صورت طبیعی یا مصنوعی تقسیم می شوند؛ به عنوان مثال عموما یک ساعت معمولی رده پایین که از ضعیف ترین نوع استیل بهره می برد، از شیشه اکریلیک استفاده می کند. اگر با انواع استیل در ساعت مچی آشنایی ندارید، می توانید روی کلمات آبی رنگ مربوط کلیک کنید.

موضوع ما در این مطلب، بررسی انواع شیشه ساعت است که با جنس های مختلفی تولید می شوند. برخی از ساعت ها به عنوان نمونه سری استاندارد دیجیتال برند کاسیو که قیمت های اقتصادی دارند، به جای شیشه از یک طلق   PVC یا رزین استفاده می کنند تا یک ساعت ارزان و مقرون به صرفه را روانه بازار کنند. در ادامه این مقاله، دقیق تر به بررسی این بخش از ساعت خواهیم پرداخت. اگر قصد دارید یک ساعت مچی باکیفیت و جذاب برای خود انتخاب کنید، این شناخت برای شما می تواند راهنمایی برای انتخاب بهتر این اکسسوری باشد.

شیشه ساعت

آشنایی با انواع شیشه ساعت مچی

آشنایی با انواع شیشه ساعت مچی می تواند شما را برای انتخاب ساعت مناسب با سبک زندگی و بودجه‌تان مطمئن تر کند. شیشه ساعت مچی یکی از مهم ترین فاکتورهای ساخت ساعت است. انواع شیشه ساعت در قیمت های متنوع و با درجه های متفاوتی، از صفحه نمایش این اکسسوری زیبا محافظت می کنند.

در ادامه این مطلب ما ضمن معرفی انواع شیشه ساعت مچی، مزایا و معایب آن را برای شما بیان می کنیم. (البته از نظر فنی انواع مدل های شیشه ساعت مچی در واقع شیشه نیستند؛ بلکه در محیط آزمایشگاهی و توسط بشر ساخته شده اند. به عنوان مثال اکریلیک، “شیشه” نیست، بلکه اکسید آلومینیوم متبلور شفاف است.)

 انواع جنس شیشه ساعت مچی – شیشه اکریلیک

یکی از پرکاربرد ترین انواع جنس شیشه ساعت مچی، نوعی شیشه از جنس پلاستیک می باشد که در اکثر مواقع روی ساعت های کپی و غیراصل دیده می شوند و طبیعتا مقاومت پایین تری نسبت به مدل های دیگر دارند. البته این نوع روکش که به نام”Hesalite”،  “Perspex” یا “Plexiglass”  نیز شناخته می شود؛ به علت نرمی و قابلیت شکل پذیری و اعوجاج خوب مزایایی نیز به همراه دارد. مزایای شیشه ساعت از نوع اکریلیک:

  • مقاومت در برابر ضربه
  • قیمت ارزان تر در مقابل دیگر انواع شیشه ساعت مچی
  • و در نهایت به علت نرمی در صورت ایجاد خراش با پولیش ترمیم می شود.

معایب این جنس از انواع جنس شیشه ساعت مچی:

  • به راحتی دچار خش می شود،
  • از نظر برخی ساعت دوستان لوکس نیست
  • و مراقبت از شیشه آن دشوار است.

با وجود معایب گفته شده در مورد این شیشه ها، به دلیل مزیت هایی که نام بردیم، حتی برند های معتبری چون کاسیو به علت مقاومت زیاد این پوشش در برابر ضربه، از آن برای ساعت های دیجیتال خود استفاده می کنند.

معرفی شیشه ساعت مچی

 انواع شیشه ساعت_ مینرال یا کریستال معدنی

معمولی ترین نوع از انواع شیشه ساعت، همین نوع مینرال یا کریستال معدنی است که خواصی مشابه با شیشه پنجره خانه شما دارد. این محصولات، شیشه هایی به مراتب با مقاومت بالا هستند که بیشتر روی انواع ساعت اسپرت و حدودا بازه قیمتی ۱ تا ۵ میلیون تومان استفاده می شوند.

این شیشه ها، مقاومت کلی بالایی دارند؛ ولی نسبتا در برابر خط و خش مقاومت پایین تری نسبت به نوع دیگر شیشه ساعت یعنی یاقوت سافایر دارند که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. مزایایی که شیشیه مینرال را از سایر انواع جنس شیشه ساعت مچی پر استفاده تر می کند:

  • مقاومت بیشتر در برابر خش مقایسه با نوع اکریلیک
  • بازتابش نور کمتر از یاقوت کبود
  • مقاومت بی نقص دربرابر ضربه

معایب جنس مینرال یا کریستال انواع شیشه ساعت مچی:

  • در برابر خش مقاومت کمتری در مقایسه با یاقوت کبود دارد.
  • امکان تعمیر خش یا پولیش وجود ندارد.

بر اساس این مزیت ها و کمتر بودن معایب، این شیشه در بسیاری از انواع مدل های ساعت به کار رفته است و کاربرد زیادی در صنعت ساعت سازی جهان دارد.

۳- انواع شیشه ساعت مچی _ یاقوت کبود یا سافایر کریستال

همواره در معرفی انواع شیشه ساعت مچی بهترین نوع شیشه ساعت، یاقوت کبود یا سافایر کریستال معرفی می شود که البته طبیعی است. این شیشه مورد استفاده ساعت سازی های لوکس به دو شکل طبیعی و مصنوعی ساخته می شود. نوع طبیعی آن برای انواع ساعت لوکس مانند ساعت هابلو اورجینال و مانند آن که قیمت های بسیار بالایی دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. اغلب در انواع ساعت سوئیسی در بازه قیمتی ۴ یا ۵ میلیون تومان به بالا تا ۲۰ الی ۳۰ میلیون معمولا از یاقوت سافایر مصنوعی بهره می برند.

انواع شیشه ساعت مچیانواع شیشه ساعت مچی

شیشه مینرال طی یک فرآیند شیمیایی به سافایر مصنوعی تبدیل می شود که در برابر خط و خش بسیار مقاوم بوده و تنها ایرادی که می توان برای آن نام برد، ترد و شکننده بودن آن است. برخی از مزایای این شیشه به شرح زیر است:

  • مقاومت بی نظیر در برابر خش
  • جذابیت بصری زیاد با افزایش شفافیت خاصیت ضد انعکاس که شیشه را نا مرئی می کند.
  • لوکس بودن

برخی از معایب این محصول:

  • قیمت بالاتر در مقایسه با دیگر انواع جنس شیشه ساعت مچی
  • مستعد شکستن با ضربه های سنگین
  • غیر قابل تعمیر بودن

هر چند که معایبی برای این محثول بیان می شود، اما این نوع از انواع شیشه ساعت مچی، در تولید بسیاری از ساعت های محبوب  پرطرفدار مورد استفاده قرار می گیرد.

دیگر انواع شیشه ساعت چیست؟

انواع شیشه ساعت دیگری نیز وجود دارند که نوآورانه به شمار می روند؛ ولی کاربرد کمتری دارند. به عنوان مثال شرکت ساعت سیکو ساعت هایی با شیشه های معدنی با روکش یاقوت کبود را عرضه کرده است. البته به علت کاهش هزینه نوع اصلی یاقوت کبود، نوع روکش آن گسترش و محبوبیت نیافت.

یک نوع دیگر شیشه ساعت شناخته نشده، شیشه ای به نام Krysterna است که توسط برند Stuhrling استفاده شده است. ادعاهای این برند این نوع شیشه را بهترین ماده برای پوشش صفحه ساعت و مقاوم تر از شیشه یاقوت کبود معرفی می کند.

مدل های شیشه ساعت مچی

جمع بندی انواع مدل های شیشه ساعت مچی

در این مطلب سعی کردیم تا به صورت مختصر و مفید درباره انواع شیشه ساعت مچی و اینکه بهترین نوع شیشه ساعت کدام است؟ صحبت کرده و پاسخ دهیم. انواع مدل های شیشه ساعت مچی، مزایا و معایب متفاوتی دارند که پیش از این توضیح دادیم. با توجه به این موارد می توانید از مشخصات ساعت های متفاوت، پوشش صفحه مناسب خود را بیابید.

به عنوان مثال اگر ورزشکار هستید و ساعت شما در معرض ضربه است، ممکن است از احتمال خش دار شدن روکش اکریلیک چشم پوشی کرده و به علت مقاومت و شکننده نبودن، این نوع  از انواع جنس شیشه ساعت مچی را انتخاب کنید. اگر سوال یا نکته ای درباره شیشه ساعت دارید در بخش کامنتها با ما به اشتراک بگذارید. مدل های متفاوتی از ساعت مچی برندهای معتبر با تنوع در انواع شیشه ساعت مچی را با بهترین قیمت می توانید در صفحه هر برند در سایت می نت واچ گالری مشاهده کنید.