تفاوت ساعت کاسیو اصل و تقلبی
۸ روش تشخیص کاسیو اصل از تقلبی

تفاوت ساعت کاسیو اصل و تقلبی در چیست؟ در یکی دیگر از مقالات تخصصی مجله ساعت می نت، قصد داریم تا به یکی از پرتکرارترین پرسش های کاربران سایت و مشتریان عزیز پاسخ دهیم؛ تفاوت ساعت کاسیو اورجینال و تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟ می خواهیم با بهره گرفتن ۸ نمونه از بهترین روش های موجود برای تشخیص ساعت کاسیو اصل و فیک یا کپی را بررسی کنیم. شاید تصور کنید که تشخیص کاسیو اصل از تقلبی کار سختی باشد؛ اما با استفاده از چند راهکار ساده می توانید نمونه اورجینال را به سادگی انتخاب کنید.

اگر همه ی موارد گفته شده در ادامه، را اجرا نکردید، مهمترین آنها را مد نظر داشته باشید چرا که با استفاده از آنها می توانید به راحتی تفاوت ساعت کاسیو اصل و تقلبی را متوجه شوید. اگر قصد خرید ساعت کاسیو را دارید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب از سایت گالری ساعت می نت همراه ما باشید.

تفاوت ساعت مچی کاسیو اصل و کپی

آشنایی با روش های تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی

تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی، چالشی برای افرادی است که قصد خرید ساعت مچی از این برند محبوب ژاپنی را دارند. شرکت کامپیوتر CASIO در سال ۱۹۴۶ در توکیو – ژاپن تاسیس شد و بیش از ۶۰ سال است که با کیفیت ترین محصولات الکترونیکی را از جمله: ماشین حساب، رایانه های شخصی، دوربین و تجهیزات صوتی و.. را تولید و به دنیا عرضه می‌کند؛ اما در چندسال اخیر کاسیو در صنعت ساعت سازی یکی از محبوبترین ها به شمار می‌رود.

با توجه به محبوبیت بالای ساعت های کاسیو، طبیعی است که مصرف کنندگان ساعت های این برند آگاهی خود را نسبت به روش های تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی افزایش دهند؛ چرا که نمونه های فیک محصولات محبوب، در سراسر جهان ساخته می‌شوند!

در برخی از مواقع، ساعتی که انتخاب کرده ایم، کاملا مشابه ساعت های اصلی برند کاسیو می باشد؛ اما نمونه اصلی نیست. برای برطرف کردن این نگرانی، نکاتی را که در ادامه بیان می کنیم، دنبال کنید تا بتوانید بهترین و با کیفیت ترین ساعت از این برند را با مناسب ترین قیمت انتخاب کنید.

انتخاب نمایندگی یکی از راه های تشخیص ساعت کاسیو اصل از فیک!

اگر قصد خرید ساعت کاسیو را دارید، اقدام صحیح شما برای خرید این ساعت ها، از احتمال فیک بودن دستگاه می‌کاهد.

  1. از نمایندگی رسمی برند کاسیو خرید کنید.

این مورد را در نظر داشته باشید که برای خرید هر محصول اورجینالی باید به نمایندگی رسمی و معتبر آن مراجعه کنید. در مورد خرید ساعت مچی اورجینال نیز این نکته صادق است. در ابتدایی ترین مرحله از تشخیص ساعت کاسیو اصل از فیک، باید از نمایندگی رسمی این برند خریداری کنید؛ این بدان معنا نیست که حتما لوگوی برند کاسیو روی تابلو فروشگاه درج شده باشد یا اصطلاحا G-FACTORY باشد.

همین مساله که آن فروشگاه توسط نماینده اصلی برند در ایران تایید شده باشد، می‌توانید اطمینان داشته باشید که در حال خرید کاسیو اصل هستید. در ادامه به شما نمایندگی یا واردکننده رسمی کاسیو در ایران را نیز معرفی خواهیم کرد. نمایندگی فروش ساعت های کاسیو در سراسر کشور زیاد بوده و حضوری فعال دارند و از این حیث نگرانی بابت خرید ساعت های این برند وجود نخواهد داشت.

تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی

  1. تفاوت قیمت یکی از راه های نحوه تشخیص ساعت کاسیو اصل و فیک

طبیعتا میل به خرید ساعت های کپی در برخی افراد به دلیل تفاوت قیمت آن با نمونه اصلی می باشد؛ نه فقط در کاسیو بلکه در برندهای لوکس سوئیسی مانند رولکس، امگا، کارتیر، پتک فیلیپ و … به خصوص در ایران شاهد نمونه های بسیار زیاد فیک آنها هستیم. یکی از راه های نحوه تشخیص ساعت کاسیو اصل و فیک که می توان به آن توجه کرد، تفاوت قیمت می باشد.

در این تاریخ و طبق آخرین لیست قیمت واردکننده رسمی برند کاسیو در ایران، نمونه های وینتیج و جنرال کاسیو از حدود ۱ تا ۴ میلیون تومان بوده و در سری جی شاک، ادیفایس، پروترک، بیبی جی و شین نیز شاهد شروع بازه قیمتی از حدود ۴ میلیون تومان به بالا هستیم. اما نکته ی مهمی که وجود دارد این است که تمامی ساعت های شرکتی یا اورجینال در تمام ایران دارای یک قیمت واحد و مصوب هستند.

اگر بخواهیم این مورد را با یک مثال نشان بدهیم، می توان به یکی از مدل های خانواده جی شاک اشاره کرد. ساعت کاسیو جی شاک مدل GA-2100-1A1 که یکی از پرفروش ترین مدل ها نیز می باشد، به عنوان مثال دارای قیمت X تومان می باشد. این قیمت X در تمام نمایندگی ها یکسان بوده و اگر شما به نمایندگی کاسیو در گرگان، تهران، اصفهان، شیراز و هر شهر دیگری مراجعه بفرمایید، با یک قیمت واحد و مصوب که نماینده اصلی برند در ایران تعیین کرده است، مواجه خواهید شد.

اما در نمونه های کپی و تقلبی شاهد قیمت واحد نبوده و این فروشنده خرد آن کالا است که بر اساس یک سری از معیارها تعیین قیمت می کند و در نتیجه شاهد یک قیمت واحد در نمونه های غیراصل نخواهیم بود. این نکته مهم درباره قیمت نیز بهترین روش برای تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی می باشد. در ادامه این مطلب به مابقی موارد نیز اشاره ای خواهیم داشت.

تشخیص ساعت کاسیو اصل و ساعت فیک

  1. گارانتی ساعت یکی از روش های تشخیص تفاوت کاسیو اصل و کپی است!

اما بهترین روش از روش های تشخیص تفاوت کاسیو اصل و کپی، توجه ویژه به گارانتی ساعت در ایران می باشد. اگر قصد خرید هر نوع ساعت کاسیو از مدل های وینتیج، جنرال، جی شاک، ادیفایس، پروترک، بیبی جی یا شین را دارید، حتما باید با گارانتی پارس پوزیترون به شما ارائه شوند. شرکت پارس آناهید رایان سیستم، نماینده و واردکننده رسمی محصولات کاسیو در ایران بوده و اگر این گارانتی را همراه ساعت خود دیدید، قطعا وارد یک نمایندگی رسمی کاسیو شدید و در نتیجه آن با خیال آسوده می توانید مدل مد نظر خود را خریداری بفرمایید.

فروشگاه گالری ساعت می نت نیز حدود ۲۰ سال است که نمایندگی کاسیو در ایران است و محصولات کاسیو، جی شاک و … را می توانید با گارانتی معتبر ۱۲ ماهه شرکتی پارس پوزیترون از این مجموعه تهیه بفرمایید. برای اطلاع از لیست نمایندگان برند کاسیو در شهر خود می توانید به سایت پارس پوزیترون به نشانی https://parsgrp.com مراجعه کنید که نام سایت و فروشگاه ما نیز دیده خواهد شد.

تشخیص ساعت کاسیو اصل از فیک با بررسی ویژگی های ظاهری و ساختاری

ویژگی های ساعت های اورجینال کاسیو از جمله مواردی هستند که می توانند در نحوه تشخیص ساعت کاسیو اصل و فیک به ما کمک کنند. ساعت های کاسیو در کالکشن جی شاک، ادیفایس و پروترک دارای قابلیت های منحصر به فردی هستند که به هیچ عنوان در نمونه های غیراصل و تقلبی دیده نمی شوند؛ قابلیت های حرفه ای مانند گام شمار، عمق سنج، ارتفاع سنج، فشارسنج و … از مواردی هستند که در نمونه های کپی قابل پیاده سازی نبوده و مختص برند کاسیو می باشد.

اما ویژگی های ظاهری مانند بسته بندی دستگاه، وزن ساعت، نحوه درج لوگو بر روی ساعت و… از جمله مواردی هستند که بررسی آنها یکی از راه های تشخیص تفاوت ساعت کاسیو اصل و تقلبی می‌باشد. از مزیت روش بررسی ویژگی های ظاهری، می‌توان به آسان بودن انجام آنها اشاره کرد. به عنوان مثال در صورت آگاهی، تشخیص بسته بندی فیک از اورجینال با چشم غیرمصلح نیز امکان پذیر است، بنابراین هنگام خرید می‌توانید تمامی این موارد را مورد بررسی قرار دهید تا در نهایت از خرید خود اطمینان پیدا کنید. در ادامه به این موارد به صورت دقیق و جزئی می‌پردازیم.

  1. نوع بسته بندی از بارزترین تفاوت ساعت کاسیو اورجینال و تقلبی

تمامی برندهای ساعت اورجینال در سراسر دنیا، نه فقط ایران، دارای یک بسته بندی خاص هستند که برای خرید به در هر فروشگاهی حضور پیدا کنید، با یک بسته بندی واحد تحویل خواهید گرفت؛ این موضوع درباره برند کاسیو و زیر مجموعه های آن نیز صدق می کند. بنابراین بررسی نوع و ویژگی های بسته بندی نمونه اورجینال ساعت های کاسیو می تواند از بارزترین تفاوت ساعت کاسیو اورجینال و تقلبی شمرده شود. پیشنهاد ما این است که برای مشاهده پکینگ ساعت های کاسیو به سایت رسمی آنها سر بزنید.

تشخیص ساعت کاسیو اصل از فیک

  1. لوگو، نوشته ها و رفرنس ساعت

بررسی لوگو می توانید یکی از راه های سخت بررسی تفاوت ساعت کاسیو اصل و تقلبی باشد چرا که برای استفاده از این روش ترجیحا باید دو تا ساعت کاسیو که احتمالا یکی از آنها کپی می باشد را داشته باشید. با بررسی اولیه و نگاهی به جزئیات بدنه و درب ساعت متوجه تفاوت ساعت کاسیو اصل و تقلبی خواهید شد. نکاتی که باید به آنها توجه داشته باشید، درج صحیح نام برند لوگو به صورت واضح و املای صحیح است؛

نحوه تشخیص ساعت کاسیو اصل و فیک

به عنولان مثال در برخی نمونه های تقلبی جی شاک شاهد فونت نازک و بی کیفیت نوشته ها هستیم که باید در کنار یک جی شاک اورجینال قرار دهیم تا این تفاوت ساعت اصل و تقلبی را به وضوح احساس کنیم و  برای ما ملموس باشد. پس این روش برای تشخیص ساعت کاسیو اصل از فیک نیاز به بودن نمونه کپی و اصلی هست که در اکثر مواقع برای افراد در هنگام خرید سخت خواهد بود. می توانید از روش های قبل یا مواردی که در ادامه ذکر می شود، بهره لازم را ببرید.

  1. دفترچه راهنما از روش های تشخیص تفاوت کاسیو اصل و کپی

یکی از جالب ترین روش های تشخیص تفاوت کاسیو اصل و کپی، توجه ویژه به دفترچه راهنما می باشد؛ البته این مورد بیشتر در نمونه های ادیفایس و جی شاک برند کاسیو دیده می شود که دارای یک دفترچه راهنما هستند. در سری وینتیج یا جنرال کاسیو این دفترچه راهنما وجود ندارد.

تفاوت ساعت کاسیو اورجینال و تقلبی

در دفترچه راهنمایی که به همراه ساعت های کاسیو جی شاک یا ادیفایس ارائه می شود، شاهد یک کد عددی هستیم. این کد عددی درج شده روی دفترچه راهنما، همان کد حک شده به صورت واضح در پشت بدنه ساعت است. دفترچه راهنما فقط برای بررسی تفاوت ساعت کاسیو اورجینال و تقلبی نبوده و می توانید با استفاده از آن، با نحوه کارکرد ساعت خود نیز آشنا شوید.

  1. وزن ساعت اولین تفاوت ساعت کاسیو اورجینال و تقلبی

برای بررسی تفاوت ساعت کاسیو اورجینال و تقلبی، روی وزن ساعت نمی توان حساب ویژه ای باز کرد؛ امروزه ساعت های کاسیو ادیفایس یا جی شاک کپی می بینیم که بیهوده و برای گول زدن افراد وزن سنگینی دارند؛ اما در نمونه های اورجینال چنین نبوده و اگر هم وزن ساعتی بالا می باشد، قطعا با توجه به قطعات استفاده شده و قابلیت های آن ساعت است. اگر می خواهید از وزن دقیق محصولات برند کاسیو باخبر شوید، بهترین مرجع، سایت رسمی کاسیو خواهد بود که در ۹۰% موارد، وزن ساعت را نیز درج کرده است.

روش های تفاوت کاسیو اصل و کپی

سخن پایانی

در این مطلب به صورت مختصر و مفید به ۸ روش از بهترین روش های تشخیص تفاوت ساعت کاسیو اصل و تقلبی آشنا شدیم. با توجه به موراد مذکور قادر خواهید بود به تنهایی تفاوت ساعت کاسیو اصل و تقلبی را تشخیص داده و یک خرید خاطره انگیز را تجربه کنید. اگر نکته ای یا سوالی برای شما پیش آمده حتما آن را در بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.