تفاوت ساعت کاسیو با سیکو
کاسیو یا سیکو؟ کدام برند ساعت بهتر است؟

کاسیو یا سیکو؟ خیلی از مواقع پیش آمده است که مشتریان و کاربران زیادی برای خرید ساعت مچی اورجینال بین دو مدل تردید داشته باشند. بعضی از دوستان هم بین دو برند مردد می‌شوند که کدام برای استفاده بهتر است. به عنوان مثال یکی از پرتکرارترین سوالات و انتخاب بین دو برند که از ما پرسیده میشود این است که تفاوت ساعت کاسیو و سیکو چیست؟

ما نیز با توجه به این موضوع سعی کردیم تا با مقایسه ساعت کاسیو با سیکو، تفاوت آنها را دریابیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشیم. البته نمیتوان در بین این دو برند عنوان کرد که ساعت کاسیو بهتر است یا سیکو؟ چرا که هم ساعت کاسیو و هم ساعت سیکو جزو بهترین برندهای دنیا از کشور ژاپن هستند و توانسته اند با تولیدات خود قریب به ۹۹% سلایق را به سمت ساعت های خود جلب کنند. در ادامه با مقایسه ساعت کاسیو و ساعت سیکو درمیابیم که ساعت های کدام برند برای شما بهتر است.

ساعت کاسیو و سیکو

تفاوت ساعت کاسیو و سیکو

همانطور که در بالاتر نیز اشاره کردیم، نمیتوان گفت که ساعت کاسیو بهتر است یا سیکو؟ هر دو برند برای استفاده های مختلف ساعت های بسیار حرفه ای را روانه بازار کرده اند. کیفیت بسیار بالا، طراحی های منحصر به فرد و تکنولوژی پیشرفته در هر دو برند، کار را برای خرید ساعت کاسیو یا سیکو سخت کرده است. این دو برند از پرطرفدارترین برندهای دنیا هستند؛ اما تفاوت ساعت کاسیو و سیکو می‌تواند علاقمندان ساعت های این برند ها را از یکدیگر متمایز کند.

هم سیکو و هم کاسیو هر دو جنبه و سبک کلاسیک و اسپرت را در نظر گرفته اند و برای هر کدام یا تلفیق آنها، انواع ساعت مچی با موتورهای مختلف را روانه بازار کرده اند. قبل از این که به اساسی ترین تفاوت ساعت کاسیو و سیکو بپردازیم، اجازه دهید تا مختصری درباره تاریخچه هر کدام آشنایی پیدا کنیم.

  • مقایسه ساعت کاسیو با سیکو از نظر تاریخچه برندها

در مقایسه ساعت کاسیو با سیکو، با بررسی تاریخچه این برندها سرنخ هایی از علت طراحی های ظاهری محصولاتشان نیز دریافت می‌کنید. سیکو یک برند پرچمدار ژاپنی است که جدای از ساخت ساعت مچی، یک برند موتورساز به حساب می‌آید که خیلی از برندهای بزرگ دیگر در سراسر دنیا از موتورهای سیکو استفاده می‌کنند. سیکو در سال ۱۸۸۱ میلادی با یک مغازه جواهرات فروشی در شهر توکیوی ژاپن شروع به کار کرد و در سال ۱۹۲۴ رسما به بازار ساعت مچی وارد شد.

اولین ساعت کوارتز سیکو، آسترون نام داشته که امروزه یکی از پرطرفدارترین خانواده های سیکو به حساب می آید. اولین ساعت این کالکشن در سال ۱۹۶۹ میلادی ساخته شده بود که به نوعی یک انقلاب در دهه ۷۰ و در تاریخچه کاسیو محسوب میشد. هنوز قدمت سیکو به ۱۰ سال نرسیده بود که اولین ساعت خورشیدی یا سولار خود را نیز معرفی کرد.

کاسیو در کنار ساعت مچی، با تولید دیگر لوازم الکترونیکی مانند ماشین حساب های الکتریکی و … شهرت پیدا کرد. اصلی ترین تفاوت ساعت کاسیو و سیکو در سال تاسیس آنها است که سیکو کمی قدیمی تر است. کاسیو در سال ۱۹۴۶ میلادی کار خود را شروع کرد و با تولید انواع ماشین آلات اداری و صنعتی و گسترش آن به سمت ساعت مچی در سال ۱۹۸۳ خانواده معروف جی شاک برند کاسیو متولد شد. تا به اینجا خیلی مختصر به مقایسه ساعت Casio و Seiko از نظر تاریخچه هر کدام از این دو برند پرچمدار پرداختیم. اما ممکن است بگویید که ساعت کاسیو بهتره یا سیکو؟

مقایسه تفاوت ساعت کاسیو و سیکو

ساعت کاسیو بهتر است یا سیکو؟

ساعت کاسیو بهتر است یا سیکو؟ با نگاه به ساعت های هر دو برند متوجه این موضوع خواهید شد که هر کدام با یک ساخت و روانه یک کالکشن خاص از ساعت مچی قصد دارند تا تمام اقشار جامعه را به سمت ساعت های خود بکشانند. در هدف قراردادن طیف وسیع سلیقه ها و اکثریت اقشار جامعه، این کاسیو است که عملکرد بهتری نسبت به سیکو داشته است.

طیف وسیع قیمت ساعت های کاسیو از حدود ۵۰۰ هزار تومان تا ۵۰ میلیون تومان نشان دهنده این مهم است که به عبارتی کاسیو میخواهد بازار را قبضه کند. خانواده معروف جی شاک و پروترک برای ورزشکاران، شناگران، طبیعت گردان و کوهنوردان بهترین انتخاب است تا در کنار یک ساعت قدرتمند، از قابلیت های آن مانند قطب نما، فشارسنج، ارتفاع سنج، اتصال به گوشی هوشمند و … بهره مند شوند.

اما سیکو نیز دارای خانواده های بسیار پرطرفداری بوده که حتی از نظر عمق ضدآبی از خانواده جی شاک بالاتر هستند. به عنوان مثال سری پروسپکس سیکو از جمله بهترین ساعت های غواصی به شمار میروند. به عبارت ساده تر، برند سیکو اغلب شاهد نمونه های کلاسیک تر بوده و کاسیو بیشتر به جنبه تکنولوژی در سری ساعت های ضد ضربه و ضدآب جی شاک و دیگر خانواده ها از جمله ادیفایس پرداخته است؛ احتمالا متوجه شده اید که به علت تفاوت اساسی مسیر رشد و پیشروی محصولات این دو برند، نمی توان گفت که ساعت کاسیو بهتر است یا سیکو؟!

تفاوت ساعت Casio و Seiko

بررسی شباهت ها در مقایسه ساعت کاسیو با سیکو

از شباهت های محصولات برند کاسیو و سیکو می توان به کشور های سازنده آنها یعنی ژاپن اشاره کرد. محصولات هر دو این برند ها باعث شدند تا ژاپن بتواند پیروان وفادار و علاقمند به ساعت های سوئیسی را به سمت ساعت های ژاپنی بکشاند. همانطور که به احتمال زیاد می‌دانید سوئیس برای مدت های طولانی در حوزه ساعت سازی سلطنت می‌کرد. پس اصلی ترین شباهتی که در مقایسه ساعت کاسیو با سیکو متوجه آن می‌شوید، کیفیت کم نظیر این محصولات می باشد که جز بهترین های جهان می‌باشند.

طراحی جنبه های مختلفی دارد که ظاهر یک بخش و تکنولوژی بخش دیگر آن می‌شود. در مقایسه ساعت کاسیو و سیکو می توانید فرض کنید که سنت را درمقابل دنیای مدرن امروزی قرار داده اید. یکی از بارز ترین موارد در تفاوت ساعت کاسیو و سیکو ملاک های زیبایی شناسی شرکت های این محصولات می‌باشد. طرح های سنتی سیکو و طرح های مدرن و اغلب اسپرت کاسیو از جمله ویژگی های ظاهری محصولات این برند می‌باشند. در ادامه مقایسه ساعت کاسیو با سیکو، ظاهر محصولات این دو برند را دقیق تر و با جزئیات بیشتری مورد بررسی قرار خواهیم داد.

  • مقایسه ساعت کاسیو و ساعت سیکو از نظر طراحی و ظاهر

اگر در انتخاب کاسیو یا سیکو تردید دارید، بررسی ظاهر و طراحی در مقایسه ساعت کاسیو و ساعت سیکو، فاکتور های خوبی برای بررسی و تعیین انتخاب نهایی هستند. در این مورد، انتخاب شما بستگی به این دارد که آیا طرح های سنتی با سلیقه شما مطابقت دارد یا سبک مدرن؟ در حالی که سیکو به سمت طراحی های سنتی پیش می‌رود، کاسیو به دنبال ظاهری مدرن تر و اغلب اوقات اسپرت می‌باشد؛ البته که این مورد با توجه به تاریخچه برند ها که با یکدیگر مورد بررسی قرار دادیم، منطقی می‌باشد.

سیکو در ساعت های غواصی خانواده پروسپکس، بهترین ساعت ها را به بازار معرفی کرده است. آن نشانگرهای شب نمای خاص در صفحه ساعت های پروسپکس، هر سلیقه ای را به خود جلب میکند. اما از طراحی خانواده بسیار قدیمی سیکو ۵ غافل نشویم که نیاکان ما با این خانواده که اغلب تکنولوژی اتوماتیک داشتند، خاطرات بسیار دارند.

طرح های کلاسیک سیکو این پیام را به مخاطب بازتاب می‌کنند که این برند، برندی با قدمت و با داستانی غنی است. با توجه به طراحی ساعت های این برند، می توان فهمید که سیکو به خوبی می‌داند که شهرتی ثابت دارد. این شرکت حتی یک خط تولید لوکس به نام “گرند سیکو” دارد که طراحی هایی لوکس و البته با قیمت های نجومی ارائه می دهد.

تفاوت های ساعت کاسیو و ساعت سیکو

از سویی دیگر، کاسیو در طراحی ساعت های مدرن و کمی صنعتی تخصص دارد. اکثر مردم هنگام صحبت درباره‌ی کاسیو به ساعت های جی شاک فکر می کنند که محبوب ترین محصولات این برند می باشند. یکی از ویژگی های برتری که هنگام مقایسه ساعت کاسیو با سیکو به آن برمی‌خورید، تنوع طراحی بسیار بیشتر محصولات کاسیو نسبت به سیکو می باشد. خانواده ادیفایس کاسیو برای افراد اسپرت کلاسیک بوده که هر دو جنبه استایل را استفاده میکنند.

هر دو برند طراحی های منحصر به فردی دارند که در نوع خود بسیار زیبا هستند و طرفداران بیشماری هم دارند. سری ASTRON و PRESTAGE سیکو یکی از زیباترین انواع ساعت کلاسیک هستند که نرخ فروش بالایی را در جهان تجربه کرده اند. در ساعت های اسپرت، جی شاک با طراحی خاص و منحصر به فرد خود کاری کرده است تا دیگر برندها به الگوبرداری از این نوع طراحی بپردازند.

از نظر ظاهر و طراحی، واقعا نمیتوان گفت که کاسیو بهتر است یا سیکو؛ اما اگر ملاک شما برای انتخاب ساعت، طراحی و ظاهر ساعت می‌باشد، راحتتر به تصمیم نهایی خواهید رسید؛ چرا که اگر طرح های سنتی و شیک را ترجیح می‌دهید، سیکو انتخاب واضحی است. از سمت دیگر، اگر می‌خواهید ساعتی با رویکرد مدرن تر و ظاهری مقاوم تر داشته باشید، محصولات کاسیو را مورد بررسی دقیق تری قرار دهید.

ساعت کاسیو بهتر است یا سیکو

  • مقایسه ساعت Casio و Seiko از نظر تکنولوژی موتور ساعت

در دنیای ساعت، با انواع موتور ساعت مچی مواجه هستیم که هر کدام از آنها عملکرد متفاوتی دارند. به طور خلاصه باید گفت، انواع تکنولوژی موتور ساعت عبارتند از: مکانیکی یا کوکی، اتوماتیک یا جنبشی، الکترونیکی یا کوارتز و سولار یا خورشیدی. در مقایسه ساعت Casio و Seiko موتور ساعت کاسیو با سیکو میتوان درباره موتور این برندها گفت که هر دو برند از همه این تکنولوژی ها در ساعت های خود استفاده میکنند تا از راه دیگری نیز تمام سلایق را جذب محصولات خود کنند. هم سیکو و هم کاسیو یک برند پیشرو در ساخت موتور و ساعت های خاص بودند.

اما قبل از این که حتی «مقایسه ساعت کاسیو با سیکو» یک موضوع پربحث باشد، سیکو اولین ساعت تجاری کوارتز خود را در سال ۱۹۶۹ عرضه کرد و در صنعت سازی تحول عظیمی ایجاد کرد. سیکو به نوآوری خود ادامه داد و کوارتز را با قطعات مکانیکی و الکترونیکی ترکیب کرد؛ نتیجه‌ی این تلاش ها و نوآوری ها، تولید و عرضه‌ی دقیق ترین ساعت ها بوده است.

همچنین یک نوع موتوری که کمتر کسی شنیده است، موتور کنتیک KINETIC است که انحصارا ساخت برند سیکو برای یک سری از ساعت های خود میباشد. تفاوت این نوع موتور با دیگر مدلها این است که موتور کنتیک، انرژی حرکتی را به الکتریکی تبدیل کرده که در هیچ برندی دیده نشده و مختص برند سیکو میباشد.

زمانی که کاسیو وارد صنعت ساعت سازی شد، از ماشین حساب های دیجیتالی خود الهام گرفت و ساعت های الکترونیکی نسل جدید یعنی ساعت های کوارتز دیجیتالی در سال ۱۹۷۴ را تولید و عرضه کرد. این نسل از ساعت های کاسیو به محبوبیت زیادی رسیدند اما این محبوبیت در مقایسه با محبوبیت ساعت های جی شاک کاسیو بسیار ناچیز بود. درحالی که در آن زمان نیز ساعت های آنالوگ زیادی از برند کاسیو وجود داشت اما این برند همیشه به عنوان ساعت سازی دیجیتال شناخته می‌شد.

تفاوت ساعت Casio و ساعت Seiko

یک ساعت کامل برای شما؛ جمع بندی

در بررسی تفاوت ساعت کاسیو و سیکو، با شباهت های محصولات این برند ها نیز آشنا شدید. زمانی که بین دوراهی کاسیو یا سیکو هستید، به عنوان فردی که به ساعت علاقمند است، می توانید مطمئن باشید که محصولات هردو برند از بهترین های ژاپن هستند.

در نهایت، پس از بررسی موضوع آیا ساعت کاسیو بهتر است یا سیکو؟ احتمالا به این نتیجه خواهید رسید که هردو سازنده، محصولاتی با تنوع بالا و با کیفیت فوق العاده به شما ارائه خواهند داد. گالری ساعت می نت، محصولات هر دو برند را در اختیار شما قرار داده است تا خرید موفقی را انجام دهید؛ چرا که تنها خود شما با بررسی ملاک ها و نیاز هایتان می توانید در نهایت بین کاسیو یا سیکو تصمیم گیری کنید و مناسب ترین ساعت را برای خود با توجه به ویژگی های منحصر به فرد هرکدام از برند ها، برگزینید.

اگر بخواهیم خیلی خلاصه بگوییم، اگر به دنبال فناوری و یک ساعت مچی قدرتمند هستید، این مورد را بیشتر در برند کاسیو و اگر هم قصد خرید ساعت مردانه یا زنانه کلاسیک تر را دارید، میتوان برند سیکو را به شما پیشنهاد داد. اما با این تفاسیر در بخش کامنت ها به ما بگویید که از نظر شما ساعت کاسیو بهتره یا سیکو ؟