تاریخچه برند ساعت کاسیو
آشنایی با داستان و تاریخچه کاسیو؛ ظهور نوآوری و تکامل

تاریخچه کاسیو، تاریخ پیدایش ساعت هایی با کیفیت ژاپنی است که به سرعت تبدیل به یکی از محبوب ترین برندهای ساعت مچی در جهان شدند. ساعت سازی تنها بخشی از امپراطوری بزرگ این برند در تولید تجهیزات مختلف و متنوع با به روزترین تکنولوژی ها در جهان است. ساعت های این برند علاوه بر جذابیت ظاهری، تکنولوژی های به روز و پیشینه تاریخی طولانی ای دارند. از ماشین حساب تا کیبورد و از ساعت تا به روزترین دستگاه ها و فناوری ها، طیف محصولات این برند را تشکیل می دهند و از این جهت است که سایه این برند بر دنیای فناوری و ساعت های مچی افکنده شده است.

کاسیو یک کمپانی بزرگ در زمینه تولید محصولات الکترونیکی است که با ایده های خلاقانه ای که در تاریخچه برند ساعت کاسیو ژاپن خواهیم دید، تاثیری فراموش نشدنی در صنعت ساعت و دیگر تجهیزات گذاشته است.

در این مطلب میخواهیم با تاریخچه برند کاسیو در خدمت شما باشیم. کاسیو نام بزرگی در دنیای ساعت سازی است که البته در تولیدات محصولات دیگری همچون ماشین حساب های معروف خود نیز یکی از بزرگان محسوب می شود. در این مقاله، میخواهیم درباره ساعت برند کاسیو و تاریخچه کاسیو از آغاز تا به امروز بدانیم که به نوعی از محصولات فروشگاه می نت می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به این مسیر پر فراز و نشیب در تاریخچه ساعت کاسیو بیندازیم و تکامل این برند و طراحی پیشگامانه ساعت های آن را بررسی کنیم.

آشنایی با تاریخچه Casio

مسیر حرکت تاریخچه برند کاسیو؛ تاریخچه تاسیس برند کاسیو

تاریخچه برند کاسیو، نمونه ای از داستان یک برند ژاپنی است که از قرن بیستم و از سال ۱۹۴۶ آغاز شده است و تا کنون ادامه دارد و چشم انداز زیبایی از یک ساعت اصیل ژاپنی همگام با فناوری های روز را به جهانیان ارائه می کند. کاسیو برند برتری در دنیای الکترونیک است که ردپای فراموش نشدنی ای در تاریخ ساعت سازی در جهان دارد؛ علاه بر این، محصولات دیگری هم در این حوزه ارائه می کند که شهرت جهانی خود را مدیون همین محصولات باکیفیت و قدرتمند خود است.

ساعت کاسیو ساخت کجاست؟ ابتدای بررسی تاریخچه کاسیو باید بگوییم که اصالت برند کاسیو از ژاپن است که مختصری نیز در مقاله ی بهترین برندهای ساعت مچی ژاپنی نیز به آن پرداخته ایم. کاسیو در سال ۱۹۴۶ توسط تادائو کاشیو متولد شد. مهندس تادائو که در طول مسیر ساخت این برند موفق، مشقت های زیادی را تحمل کرده بود، افق روشنی را برای آن متصور بود که به آن نیز رسید. هزاران فروشگاه و نماینده فروش در سراسر دنیا نشان از بزرگی کاسیو دارد. در تاریخچه ساعت کاسیو، تولید محصولات کاسیو از ماشین حساب و ماشین های اداری شروع شد و تا هم اکنون با تولید انواع ساعت مچی به رسالت خود ادامه می دهد.

کاسیو برندی است که قدرت و کیفیت، دو اصل از اصول کاری آنهاست. وقتی در ادامه به بررسی تاریخچه و ویژگی های این برند بپردازیم، قدرت این برند را بیشتر و بهتر متوجه خواهید شد. تاریخچه Casio را از سال ۱۹۴۶ و سرآغاز این برند بررسی خواهیم کرد تا به وضعیت فعلی این برند برسیم.

تاریخچه ساعت برند کاسیو

تاریخچه ساعت کاسیو: سال ۱۹۴۶؛ تادائو کاشیو

بررسی تاریخچه ساعت کاسیو را با نگاهی به بنیان گذار این برند یعنی تادائو کاشیو آغاز می کنیم. تادائو در سال ۱۹۱۷ در یکی از شهرهای ژاپن ژاپن متولد شد و با نقل مکان به توکیو و فارغ التحصیلی از دبیرستان، به عنوان شاگرد در یک تراشکاری، کار خود را شروع کرد. با کسب مهارت در ساخت قطعات و ادامه تحصیل در دانشگاه، او مسیر موفقیت را طی کرد و به شهرت رسید و در نهایت در سال ۱۹۴۶ برند خود را با عنوان Kashio Seisakujo در میتاکا توکیو تاسیس کرد و داستان برند کاسیو و ابتدای تاریخچه کاسیو از اینجا شکل گرفت.

این شرکت، یک کارخانه کوچک بود که قطعات میکروسکوپ و چرخ دنده تولید می کرد؛ از این مرحله، سه برادر دیگر تادائو نیز در این تجارت به او ملحق شدند و اولین ایده خلاقانه در این تجارت شکل گرفت؛ لوله ای که به عنوان یک جاسیگاری حلقه دار طراحی شد و به افراد کمک می کرد تا سیگار خود را تا انتها بکشند. لوله Yubiwa به سرعت محبوب شد و نام این کارخانه را بر سر زبان ها انداخت و از این مرحله از تاریخچه کاسیو تولید اولین ماشین حساب های این برند آغاز شد.

کشور ساخت ساعت کاسیو ساخت

تاریخچه Casio: سال ۱۹۵۴؛ ماشین حساب های کاسیو

شاید نقطه مهم در تاریخچه Casio که به شهرت امروزی این برند کمک زیادی کرده است، به این مرحله مربوط می شود. با مشاهده ماشین حساب های خارجی در یک نمایشگاه، یکی از این برادران به نام توشیو با ایده تولید ماشین حساب هایی با سرعت بیشتر و صدای کمتر، شروع به فرایند تولید یک محصول جدید کردند. استفاده از مدارهای الکتریکی، ایده ای بود که جرقه تولید ماشین حساب های قدرتمند کاسیو محسوب می شود؛ در مسیر آزمون و خطای یک پروژه پیچیده، تلاش برای تولید انبوه یک ماشین حساب کاملا الکتریکی انجام شد و در نهایت نقطه درخشش در تاریخچه کاسیو آغاز و اولین ماشین حساب برقی در ژاپن توسط کارخانه کاسیو در سال ۱۹۵۴ تولید شد.

تاریخچه برند ساعت کاسیو ژاپن: سال ۱۹۵۷؛ اولین ماشین حساب تمام الکتریکی

یکی دیگر از موفقیت ها در تاریخچه برند ساعت کاسیو ژاپن یا تاریخچه Casio 14-A است که اولین ماشین حساب تمام الکترونیک در جهان است. چرخ دنده ها در مدل های قدیمی، باعث ایجاد صدا و کند بودن دستگاه می شدند؛ برادران کاسیو با ایده های خلاقانه خود و استفاده از یک فناوری نوین، این مشکلات را رفع کردند و در واقع می توان گفت که کاسیو تحولی در دنیای این تجهیزات ایجاد کرد و ماشین حساب های پیشرفته امروزی مدیون این برادران و ایده های ناب آنها هستند. سپس در سال ۱۹۷۴ اولین ماشین حساب شخصی و قابل حمل توسط برند کاسیو تولید شد و جهش بزرگی در مسیر پیشرفت تاریخچه کاسیو رخ داد. این مرحله از تاریخچه برند کاسیو، پیش زمینه ای برای تولید اولین ساعت های برند کاسیو بود که در ادامه به آن می پردازیم.

آشنایی با تاریخچه ساعت مچی کاسیو

تاریخچه کاسیو: سال ۱۹۷۴؛ اولین ساعت برند کاسیو

تاریخچه کاسیو از نوامبر سال ۱۹۷۴ رنگ و بوی دیگری به خود گرفت؛ ساعت کاسیو ترون QW02 اولین ساعت مچی ای بود که توسط برند کاسیو تولید شد. این ساعت که انقلابی در تکنولوژی ساعت های مچی بود، دارای فناوری صفحه نمایش LED و قابلیت های چند منظوره ای بود که نویدبخش عصر تازه ای در دنیای ساعت های الکتریکی الیکتریکی به شمار می آید.

در این دوره ساعت های دیجیتال در دوره ابتدایی خود بودند؛ در اوایل دهه ۷۰ میلادی، تحول در طراحی و فناوری های ساعت مچی آغاز شد و به این ترتیب ساعت های مکانیکی جایگزین ساعت های کوارتز شدند. پیشینه تولید ماشین حساب در تاریخچه برند کاسیو، این برند را به سمت تولید ساعت حرکت داد و استفاده از فناوری LSI در ساعت های دیجیتال که پیش از این در ماشین حساب های این برند به کار می رفت، سبب موفقیت بزرگ این برند در ساعت سازی شد.

این ساعت ها علاوه بر نمایش زمان، اولین تقویم ساعت خودکار در جهان را عرضه کردند؛ با این ساعت دیگر نیازی به تنظیم دستی تاریخ نبود. پس از این، کاسیو یک ساعت تقویم دار که کاملا اتوماتیک بود را روانه بازار کرد. در سال ۱۹۷۶ این برند فراتر رفت و ساعت X-1 را معرفی کرد که مجهز به کرونومتر و ساعت جهانی بود. به این ترتیب، تاریخچه کاسیو با روند تکامل ساعت های دیجیتال این برند ادامه پیدا کرد و روز به روز نیز در حال پیشرفت است تا بتواند ساعت هایی چند منظوره، کاربردی، زیبا و مقاوم را به طرفداران خود هدیه کند.

داستان ساعت Casio

ساعت کاسیو ساخت کجاست؟

ساعت کاسیو ساخت کجاست؟ احتمالا با بررسی تاریخچه کاسیو تا به اینجا، به پاسخ این پرسش پی برده اید. ساعت های برند کاسیو محصول کشور ژاپن هستند، کشوری که با برندهای بزرگ زیادی در بازار ساعت های مچی در جهان حضور دارد و یکی از قدرتمندترین کشورها در این حوزه محسوب می شود. ویژگی مشترک تمام ساعت های ژاپنی را می توان استحکام و مقاومت در کنار زیبایی تعریف کرد.

همان طور که در تاریخچه برند کاسیو هم مشاهده کردیم، خلاقیت و پایبندی به کیفیت، دیگر ویژگی ای است که تقریبا در تمامی این برندها و به ویژه در کاسیو کامل مشهود است. در ادامه مسیر امروزی تاریخچه کاسیو یعنی قرن بیست و یکم را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

تاریخچه ساعت کاسیو: قرن بیست و یکم؛ ساعت هایی برای روزهای سخت

تاریخچه ساعت کاسیو بیانگر این است که ساعت تنها محصول این برند نیست؛ اما شاید محبوب ترین محصولی است که کاسیو تولید می کند. هر چند که دستگاه های الکتریکی دیگری از این برند هم مانند پروژکتور، ماشین حساب، دوربین، آلات موسیقی و بسیار دیگر از تجهیزات پیشرفته در جهان مشهور هستند، اما از مهم ترین محصولات این کمپانی، ساعت مچی آن می باشد. به نوعی می توان گفت بخش اعظمی از تولیدات کاسیو را ساعت های آن تشکیل می دهد.

به همین موجب است که مدل های ساعت کاسیو به چند زیر مجموعه یا زیر برند بسیار بزرگ که هر کدام برای خود یک برند محسوب می شوند، تقسیم شده اند و هر کدام به نوعی تاریخچه کاسیو را در دل طراحی و تکنولوژی خود جای داده اند. از جمله ی آنها می توان به ساعت جی شاک، ادیفایس، بیبی جی، پروترک و … اشاره کرد. در بین این محصولات نیز برند جی شاک هم از نمونه ساعت های ضد ضربه و ضد آب است که نمونه ی آن را بسیار دیده اید. اگر به دنبال ساعت اسپرت، ضد ضربه و ضد آب هستید، ساعت جی شاک اورجینال بهترین گزینه خواهد بود.

داستان برند ساعت مچی کاسیو

نکته مهم و قابل توجه در تاریخچه کاسیو، این است که در واقع این برند یکی از اولین کمپانی هایی در جهان بود که ساعت های کوارتز خود را با تولید انبوه در جهان عرضه کرد و شناسایی ساعت های جذاب و خاص خود را به مردم جهان با موفقیت آغاز کرد. ساعت های این برند، ساعت هایی برای روزهای سخت هستند و ترکیب سبک کلاسیک و اسپرت را در کنار مقاومت بسیار بالا ارائه می کنند. از سفر تاریخچه Casio در ژاپن به حضور این برند در دنیای ساعت های مچی امروز می رسیم؛ حال در سراسر جهان نمایندگی های برند کاسیو و دفاتر این شرکت را مشاهده می کنیم که ساعت های پر قدرت این برند را به فروش می رسانند و طرفداران آن با پوشین هر کدام از این ساعت ها، قدرت و خاص بودن را تجربه می کنند.

تاثیر فسلفه کاسیو در تاریخچه کاسیو

فلسفه برند کاسیو که شعار “خلاقیت و مشارکت” است، در تاریخچه کاسیو تاثیر زیادی داشته است. این شعار در واقع پیامی نشان دهنده تعهد این برند به ارائه محصولاتی با کیفیت و کاربردی در زمینه های مختلف برای همه مردم است. محصولاتی که با نوآوری خود می توانند به بهتر شدن زندگی مردم کمک کنند؛ البته جای تعجب نیست که واژه نوآوری و خلاقیت را درباره این برند بشنویم؛ در تاریخچه برند کاسیو مشاهده کردیم که همه چیز در این شرکت با خلاقیت آغاز شد و هم چنان هم ادامه دارد و در تک تک محصولات این برند هم ردپایی از این نوآوری ها چه در طراحی و چه در تکنولوژی دیده می شود.

در واقع داستان برند کاسیو با نوآوری و توسعه گره خورده است و در هری زمینه فعالیت می تواند بر بهبود شرایط تاثیرگذار باشد. این اعتقاد تا جایی ادامه دارد که این اصل به عنوان یک منشور در شرکت کاسیو شناخته می شود تا همه کارمندان و افراد حاضر در این شرکت به این اصل پایبند باشند.

برند ساعت کاسیو ژاپن

تاریخچه برند کاسیو؛ محبوبیت ساعت های این برند

تاریخچه ساعت کاسیو و در واقع تاریخچه برند کاسیو را بررسی کردیم و در این سفر تاریخی با داستان نوآوری های این سه برادر همراه شدیم؛ اگر نگاهی به شرایط کنونی این برند در سال های اخیر بیندازیم، محبوبیت و قدرت چیزهایی هستند که کاسیو را تعریف می کنند. ساعت های زیبای این برند، عملکرد و سبک را دوباره در نگاه طرفداران خود تعریف می کنند؛ در واقع لوگو ساعت کاسیو بر روی مچ دست، نقطه مشترک بسیاری از افراد در سراسر جهان است که این ساعت های محکم، بادوام و خلاقانه را برای استایل خود انتخاب کرده اند. چه یک ساعت زنانه، چه یک ساعت مردانه و حتی ساعتی برای کودکان می تواند یکی از مدل های جذاب این برند باشد.

در مقاله تاریخچه کاسیو از مجله می نت سعی کردیم درباره تاریخچه برند کاسیو بیشتر بدانیم. امیدواریم این مقاله توجه شما را جلب کرده باشد. اگر نکته ای درباره محصولات کاسیو یا به طور کلی از تجربیات خود از تولیدات این برند را دارید، در بخش کامنت های همین مقاله، با ما به اشتراک بگذارید.